• کاربران گرامی انجمن مجهز به سیستم تشخیص مولتی اکانت می باشد چنانچه مولتی اکانت دارید سریعا به خصوصی مدیریت کل مراجعه کنید اگر نه اکانت مولتی شما بن و اخطار جدی و همیشگی خواهید گرفت!

زگیل تناسلی یا بیماریناشی از hpv چیست؟

taniya

تازه وارد
کاربر رمان فور
سطح
0
 
ارسالات
18
پسندها
2
دست‌آوردها
3

زگیل تناسلی چیست؟​

زگیل تناسلی زائده گوشتی اضافه ای است که در اثر انتقال ویروس اچ پی وی (HPV) و رابطه ج*ن*س*ی به دیگران منتقل میشود.
این بیماری از شایع ترین بیماری های ناحیه نشیمنگاهی بوده که امکان انتقال آن در همه گروه های سنی، خانمها و آقایان وجود دارد. زگیل تناسلی یکی از شایع ترین بیماری های ج*ن*س*ی بوده که به راحتی وبا تماس پوست آلوده به دیگران منتقل می شود.
تفاوت آن با دیگر زگیل ها در این است که عامل اصلی پدید آوردن این بیماری ویروس اچ پی وی بوده و تنها در ناحیه تناسلی شکل می گیرند. در صورتیکه دیگر زگیل ها در نواحی دست، صورت و… نیز به وجود می آیند. درمان این بیماری به واسطه لیزر که یک روش بی خطر، امن مناسب و کم هزینه است؛ مناسب ترین روش بوده و می تواند هر گونه زگیل تناسلی را با هر تعدادی که هست درمان نماید.

علت به وجود آمدن زگیل تناسلی چیست؟​

علت اصلی زگیل تناسلی ویروس HPV بوده که از طریق برقراری رابطه ج*ن*س*ی با فرد آلوده منتقل می شود. به گونه ای که ممکن است فرد مبتلا به ویروس که هیچ گونه علائمی ندارد، با تماس با پوست این ویروس را به دیگران منتقل کند.
همچنین در برخی موارد علاوه بر ناحیه تناسلی آلت و ناسزا، مقعد و دهان نیز که در معرض تماس با زگیل ها بوده اند، دچار زگیل شده و آن نواحی را درگیر می کنند.

علائم​

معمولا افرادی که دچار زگیل تناسلی می شوند، در ابتدا متوجه آن نمی شوند؛ چرا که از زمان انتقال ویروس تا به وجود آمدن زگیل ممکن است حتی ماه ها طول کشیده و علائم بسیار خفیف از خود نشان بدهند. همچنین زگیل های تناسلی همیشه با چشم دیده نمی شوند و ممکن است وجود آن را در مراحل اولیه حس نکنید.
شایع ترین ناحیه ای که در آن زگیل تناسلی به چشم میخورد آلت تناسلی، درون ناسزا، خارج ناسزا، زگیل دهان، کشاله ران و کیسه اندام است که به محض به وجود آمدن، با تغییر رنگ پوست به روشنتر یا تیره تر و بروز گوشتهای اضافه همراه است. همچنین در برخی از زگیل ها زائده های گوشتی همرنگ پوست بوده و تنها دچار برجستگی می شوند.
شایع ترین علائم که می توانند نشان دهنده زگیل تناسلی در باشند:

  • احساس خارش، سوزش و درد در ناحیه
  • ترشح و رطوبت در به وجود آمدن زگیل ها
  • برجستگی پوست
  • تغییر رنگ پوست به صورتی یا قهوه ای
  • خونریزی از زگیل ها

درمان زگیل تناسلی با لیزر​

لیزر یکی از شیوه های قطعی درمان زگیل تناسلی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. این روش با پرتاب مستقیم اشعه به سطح پوست موجب تبخیر و از بین رفتن زائده های گوشتی می شود. این روش نتیجه قطعی به همراه داشته و امکان بازگشت زگیل را به همراه ندارد. علاوه بر آن درمان در یک جلسه امکان پذیر بوده و فرد پس از انجام یک جلسه لیزر، می تواند فعالیتهای خود را از سر بگیرد. علاوه بر آن هزینه لیزر زگیل تناسلی به مراتب از دیگر روشها کمتر بوده و مناسب همه افراد می باشد.
کلینیک نشیمنگاه از مراکز درمانی پیشرفته بوده که با داشتن کادر درمانی مجرب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.
منبع:زگیل تناسلی چیست؟ علت به وجود آمدن و نحوه انتقال - کلینیک نشیمنگاه
 
انجمن رمان دانلود رمان تایپ رمان دانلود pdf کتاب
بالا پایین