• کاربران گرامی انجمن مجهز به سیستم تشخیص مولتی اکانت می باشد چنانچه مولتی اکانت دارید سریعا به خصوصی مدیریت کل مراجعه کنید اگر نه اکانت مولتی شما بن و اخطار جدی و همیشگی خواهید گرفت!

طراحی جواهرات از کجا شروع کنیم

fatemeh7997

تازه وارد
کاربر رمان فور
سطح
0
 
ارسالات
29
پسندها
0
دست‌آوردها
1
طراحی جواهرات از کجا شروع کنیم؟
طراحی جواهرات
یکی از محبوب ترین شغل هایی است که فرصت جلوه گری خلاقیت و استعداد افراد علاقه مند به این حوزه جذاب هنری را ایجاد می نماید. بر این اساس شغل طراحی جواهرات می تواند علاوه بر دلنشین و لذت بخش بودن، درآمد خوبی را نیز فراهم نماید.
گام اول برای خلق ایده های زیبا و در نتیجه طراح جواهر شدن به طور قطع فراگیری آن از طریق گذراندن دوره های آموزش حرفه ای می باشد. سپس نوبت به کشف استعداد می رسد. هنگامی که تا حدودی به این حرفه اشراف پیدا نمودید، با انواع رشته های مختلف این حرفه آشنایی پیدا می نمایید که در مسیرکسب مهارت و تخصص بسیار کمک کننده خواهد بود.
برای بالا بردن مهارت ها می توان روش های مختلفی را امتحان نمود همانند مشغول به کار شدن در یک طلا و جواهرفروشی و یا گذراندن دوره های کارآموزی. در طی این مسیر می توان هم کسب درآمد و هم کشف استعداد نمود.
آموزش طلا سازی آموزشگاه طلافنون با داشتن 10 شعبه در سراسر ایران فعال ترین برند است که بواسطه بهره مندی از اساتید مجرب ، بهترین و حرفه ای ترین آموزش ها در زمینه طراحی جواهرات را به هنرجویان گرامی ارائه می دهد.

طراح جواهر​


طراح جواهر کسی است که با قوه تخیل بالایی که دارد، می تواند انواع مدل ها و طرح های متنوع و مختلفی را به منظور ساخت طلا و جواهر ارائه نماید. لازم است طراح جواهر سلیقه و نبوغ بالایی داشته باشد تا بتواند در این حرفه موفق شود. این فرد می تواند به صورت آزادانه و شخصی فعالیت نماید و یا اینکه در طلا و جواهرفروشی ها به کار خود بپردازد.

چه مراحلی را طراح جواهر باید طی کند؟​

فردی که می خواهد به عنوان طراح جواهر آغاز به کار نماید، لازم است در ابتدا مسیر خود را تعیین نماید. به این معنا که می خواهد طراح جواهر باشد و یا اینکه علاوه بر طراحی، تحت عنوان سازنده طلا و جواهرات نیز فعالیت نماید.
در مرحله بعد باید دانش و اطلاعات خود را در زمینه طراحی جواهرات بالا ببرد و هم چنین در زمینه تصویر سازی لازم است تخیل خود را تقویت نماید. سپس نوبت به فراگیری اصول اولیه طراحی جواهرات می رسد که با توجه به میزان پیشرفت مهارت هایی از قبیل برش، مخراج کاری، قالب سازی و فلزکاری را نیز آموزش می بیند.
بعد از اینکه مهارت ها را فراگرفتید، شیوه ی طراحی خود را گسترش دادید و بر روی حرفه خود تسلط بیشتری پیدا نمودید، زمان دریافت مدرک فنی و حرفه ای طلا سازی است. آموزشگاه های معتبر بسیاری وجود دارند که می توان مهارت های طراحی طلا و جواهرات را فراگرفت و تقویت نمود.

آموزش های ضروری طراح جواهر​


  1. طراحی جواهرات به صورت دستی که در این مرحله طراح طراحی خود را بر روی کاغذ و با مداد آغاز می نماید.
  2. طراحی جواهرات با کامپیوتر از طریق آموزش نرم افزار ماتریکس برای طراحی جواهرات، دوره های آموزش راینوگلد و آموزش نرم افزار زیبراش.

مسئولیت های طراح جواهرات​

  • به مشتریان، مشاوره دهید.
  • در مورد گزینه های مشتری، صحبت کنید و ایده های اصلی را تنظیم کنید.
  • گاهی با استفاده از طراحی کامپیوتری (CAD)، ایده ها را تشریح کنید، تا مشتری بتواند طراحی پایانی را تجسم نماید.

اقدامات طراح و سازنده طلا و جواهر​


  • نصب – ساخت چارچوب برای جواهرات.
  • این مرحله شامل بررسی، فرم دادن و دریل کاری در فلز، و باز کردن سوراخ هایی است که در آنها باید سنگ ها را قرار دهید.
  • ساخت مدل ریخته گری به صورت ساخت یک شی یا جزئیات تزئینی با استفاده از یک قالب.
  • مهرزنی و کار مطبوعاتی
  • تعقیب – ساخت یک الگوی منتصب بر روی سطح فلز
  • جوش دادن و ساخت
  • پرداخت (صیقل) – اطمینان از پایان کار قطعه
https://talafonoun.com/Articles/100233
 
انجمن رمان دانلود رمان تایپ رمان دانلود pdf کتاب
بالا پایین