• کاربران گرامی انجمن مجهز به سیستم تشخیص مولتی اکانت می باشد چنانچه مولتی اکانت دارید سریعا به خصوصی مدیریت کل مراجعه کنید اگر نه اکانت مولتی شما بن و اخطار جدی و همیشگی خواهید گرفت!

معرفی آرتو سی کلارک

  • نویسنده موضوع کاربر حذف شده 428
  • تاریخ شروع
ک

کاربر حذف شده 428

مهمان
مهمان

۳-کتاب‌های آرتور سی کلارک

آرتور سی کلارک، نویسنده‌، مخترع و دانشمند بریتانیایی بود. او در نوجوانی موشک دست‌ساز می‌ساخت و به هوا میفرستاد.

کلارک در نوشته‌هایش بسیاری از اتفاقات دنیای امروز را پیش‌بینی کرد. اما تأکید می‌کرد که قصد او از داستان‌های علمی تخیلی‌اش پیش‌بینی آینده نیست. بلکه او به آنچه که ممکن است روی دهد، تأکید می‌کند و ذهن انسان‌ها را برای آینده و اتفاقات گوناگونی که ممکن است روی دهد، آماده می‌سازد.

آثار برجسته‌ی او، «چشمه‌های بهشت»، «میعاد با راما» و «۲۰۰۱ ادیسه فضایی» است و میتوان به آن‌ها داستان علمی تخیلی و فضایی گفت.

در «چشمه‌های بهشت» ایده‌ی آسانسور فضایی را مطرح کرد. در «میعاد با راما» از سفینه‌ای غول پیکر میگوید که با سرعتی زیاد وارد منظومه شمسی میشود و دانشمندان را شگفت‌‌زده میکند.

بهترین کتابهای تخیلی برای نوجوانان


۲۰۰۱ اودیسه‌ی فضایی، تقابل بشر و یک تکه سنگ سیاه اسرارآمیز (مونولیت) را روایت میکند. کلارک فیلمنامه‌ای با همین نام نوشت و استنلی کوبریک آن‌را کارگردانی کرد و به عنوان یکی از از تأثیرگذارترین فیلم‌های تاریخ شناخته شد.

با توجه به این که کلارک علاوه بر کتاب‌های علمی تخیلی، آثار علمی هم داشت، بدون شک میتوان آثارش را از بهترین کتاب‌های علمی تخیلی برای نوجوانان نیز دانست.
 
انجمن رمان دانلود رمان تایپ رمان دانلود pdf کتاب
بالا پایین