• کاربران گرامی انجمن مجهز به سیستم تشخیص مولتی اکانت می باشد چنانچه مولتی اکانت دارید سریعا به خصوصی مدیریت کل مراجعه کنید اگر نه اکانت مولتی شما بن و اخطار جدی و همیشگی خواهید گرفت!

معرفی خوشه‌های خشم اثر جان اشتاین‌بک

  • نویسنده موضوع کاربر حذف شده 428
  • تاریخ شروع
ک

کاربر حذف شده 428

مهمان
مهمان
این رمان در محکومیت بی‌عدالتی، روایت سفر طولانی یک خانواده‌ی تنگدست آمریکایی است که به امید زندگی بهتر، از ایالت اوکلاهما به کالیفرنیا مهاجرت می‌کنند. اما اوضاع آن‌گونه که آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند پیش نمی‌رود. اتفاقات این رمان در دهه‌ی ۱۹۳۰ میلادی و در سال‌های پس از بحران اقتصادی بزرگ آمریکا روی می‌دهد.
 
انجمن رمان دانلود رمان تایپ رمان دانلود pdf کتاب
ک

کاربر حذف شده 428

مهمان
مهمان
جان اشتاین‌بک (۱۹۰۲-۱۹۶۸) رمان «خوشه‌های خشم» را در مدت پنج ماه نوشت و در سال ۱۹۳۹ منتشر کرد. انتشار چاپ نخستین آن در امریکا و بریتانیا طوفانی برپا کرد و نارضایتی سرمایه‌داران و زمین‌داران آمریکایی را درپی داشت با این وجود تا سال ۱۹۴۰ در امریکا به چاپ یازدهم رسید و در فهرست ۱۰۰ رمان برتر جهانِ مجله تایمز قرار گرفت. اشتاین‌بک یکی از سه غول ادبیات امریکا است که جایزه نوبل ادبیات سال ۱۹۶۲ و جایزه پولیتزر ۱۹۴۰ را به‌دست آورد. داستان «خوشه‌های خشم» از ابتدای دوره‌ی جدید ماشینیسم؛ زمانی که پای صنعت به زندگی کشاورزان باز شده‌است شروع می‌شود. خانواده‌ «جود» بر اثر هجوم سایر کشاورزان خرده‌پا و کارگران کشاورزی، زمین‌های خود را در اکلاهما رها می‌کنند و به سوی سرزمین افسانه‌ای کالیفرنیا کوچ می‌کنند. آنها با کاروانی به سوی غرب راه می‌افتند و در جاده‌ها برای کار اردو می‌زنند. کم‌کم تعداد کارگران زیاد می‌شود و دستمزدها پایین می‌آید. بلاخره فقر و تنگدستی مردم باعث درگیری‌شان با پلیس و کارفرمایان می‌شود و حوادثی پیش می‌آید که خواننده باید داستان را صبورانه تا آخر بخواند و درباره‌ی ارزش آنها به داوری بنشیند. «خوشه‌های خشم» چنان پرصلابت و نیرومند است که نمونه و سرمشق فرهنگ و ادبیات آمریکایی دانسته می‌شود. رمانی بسیار انسانی، باورپذیر و شگرف. قصه‌ای با دید اخلاقی و پرداخت به جزئیات که حکایتی تراژیک ولی درنهایت امیدبخش دارد.
 
انجمن رمان دانلود رمان تایپ رمان دانلود pdf کتاب
ک

کاربر حذف شده 428

مهمان
مهمان
28615.jpg
 
انجمن رمان دانلود رمان تایپ رمان دانلود pdf کتاب
بالا پایین