• کاربران گرامی انجمن مجهز به سیستم تشخیص مولتی اکانت می باشد چنانچه مولتی اکانت دارید سریعا به خصوصی مدیریت کل مراجعه کنید اگر نه اکانت مولتی شما بن و اخطار جدی و همیشگی خواهید گرفت!

بهترین روش درمان ترشح مقعدی

taniya

تازه وارد
کاربر رمان فور
سطح
0
 
ارسالات
18
پسندها
2
دست‌آوردها
3

ترشح مقعدی چیست؟​

خروج هرگونه ماده سفید رنگ یا زرد رنگ از مقعد، ترشح مقعد تلقی می شود. مقعد تنها راه خروج مدفوع بوده و علاوه بر خروج ترشحات از آن؛ خونریزی مقعدی نیز دیگر عارضه ای است که ممکن است افراد به آن دچار شوند.
ترشحات مقعد معمولا چندان خوشایند نبوده و موجب شرم و آزار فرد می گردد. ماده خارج شده معمولا زرد رنگ و به شکل عفونت بوده و ممکن است دارای بوی بدی نیز باشد.

این ترشحات معمولا به چند حالت از مقعد خارج می شود که می تواند به شما و پزشک در نحوه تشخیص بیماری کمک کند. برخی از این حالات عبارت اند از:

  • ترشح همراه با مدفوع (هنگام اجابت مزاج)
  • خروج ترشح زرد رنگ به طور مداوم که نشان دهنده عفونت است.
  • ترشح مخاطی بی رنگ
  • ترشح عفونی یا مخاطی خونی (همراه با خون)

علائم و نشانه های ترشح مقعد​

معمولا این عارضه بدون وجود علائم یا نشانه بسیار حاد بوده و یا حتی ممکن است افراد متوجه آن نشوند ما به طور کلی این عارضه چندان بدون علائم نیست.
بنابراین برخی از علائم ترشح مقعد عبارت اند از:

  • احساس درد یا خارش
  • خروج مایع زرد رنگ یا ماده ای سفت تر مانند عفونت
  • ورم و التهاب اطراف مقعد
  • مشاهده خون (به ندرت)
  • نازک شدن مدفوع
  • احساس وجود هرگونه زائده یا برآمدگی

چه کسانی دچار علائم ترشحات مقعدی می شوند؟​

ترشح مقعد عارضه ای است که ممکن است هر فردی دچار آن شده و علائم آن را مشاهده کنند. اما معمولا علت ترشحات مقعدی در کودکان به دلیل ناتوانی در رعایت نکات بهداشتی مقعد، بزرگسالانی که به یکی از بیماری های نشیمنگاهی چون بواسیر، شقاق، فیستول یا آبسه دچار هستند یا دیگر بیمارانی که دچار مشکلات روده ای هستند در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

علت ترشحات مقعدی​

ترشح مقعدی نشانه چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت این عارضه به تنهای بیماری نبوده و ابتلا به آن ناشی از وجود یک بیماری دیگری بوده که زمینه ساز این عارضه گشته و موجب خروج ترشحات مقعدی در افراد میگردد. در ادامه این مطلب به طور کلی با انواع بیماری هایی که موجب ابتلا به این عارضه می شوند آشنا خواهیم شد. بواسیر، شقاق، فیستول، بیرون زدگی مقعدی نیز برخی از این بیماری های پدید آورنده هستند.

بواسیر یا هموروئید​

هموروئید یا بواسیر که می تواند از علل بواسیر و هموروئید باشد، نوعی بیماری مقعدی است که در اثر وارد شدن فشار به عروق درون راست روده و ناحیه مقعد به وجود می آیند. هموروئید دارای 2 نوع داخلی و خارجی می باشد که ابتلا به هرکدام به هر کدام از نوع آنها می تواند فرد را دچار مشاهده علائمی چون خروج ترشحات مقعدی می گردد.
درمان این بیماری به واسطه لیزر امکان پذیر بوده و از بروز دوباره آن جلوگیری می نماید.

شقاق یا فیشر​

فیشر یا شقاق مقعد نیز دیگر بیماری های این ناحیه بوده که از وجود زخم ها یا شکاف هایی بر روی دهانه مقعد پدید می آیند. این عارضه ها ناشی از یبوست و فشاری که مدفوع خشک به آن وارد می کند پدید آمده و دارای علائمی چون خونریزی، سوزش و زخم همراه باشد. بنابراین نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد که می تواند موجب خروج ترشح از ناحیه مقعد شود.

فیستول یا آبسه​

فیستول یک بیماری بسیار دردناک بوده که از به وجود آمدن بافت غیر طبیعی و یا یک کانال عفونی میان دو عضو بدن بروز پیدا کند. از آنجایی که این عارضه نوعی بیماری عفونی می باشد، می تواند یکی از اصلی ترین دلایل خروج عفونت و ترشحات مقعدی باشد.
از بین بردن این مجرای عفونی نیز مانند سایر بیماری های نشیمنگاهی با لیزر ممکن بوده و میتواند بیمار را درمان نماید
علاوه بر آن دیگر ناهنجاری دیگری که ممکن است حتی با فیستول اشتباه گرفته شود آبسه مقعدی است که ناشی از توده عفونی مانند جوش در نزدیکی دهانه مقعد پدید می آید می باشد. آبسه مقعد می تواند علت ترشح از مقعد بوده و با بوی بد همراه باشد.

زگیل تناسلی​

زگیل تناسلی که در ناحیه مقعد به وجود می آید؛ زگیل مقعد تلقی شده و با علائم دردناکی همراه است. علائم ناشی از این بیماری تورم، درد، زائده های گوشتی؛ خارش و ظاهر بسیار ناخوشایند است که می بایست تحت نظر دکتر زگیل تناسلی درمان شود.
این عارضه نیز می تواند به واسطه زائده هایی که به وجود می آورد سبب خروج ترشحات شود.

بیماری های روده ای​

روده بزرگ و روده کوچک نزدیکترین عضو به مقعد هستند که می توانند آن را تحت تاثیر خود قرار دهند. از این رو این عارضه می تواند ناشی از زخم یا مشکلی در روده ها باشد که با مراجعه به پزشک یا انجام آزمایش مشخص گردد.

مشکلات پوستی یا عفونت​

مشکلات عفونی و پوستی گاهی سبب ترشح زرد رنگ مقعدی می شوند.این بیماری ها می توانند ناشی از هرگونه ناهنجاری؛ عدم رعایت بهداشت، قارچ پوستی، حساسیت ها و یا حتی زخم باشد. که بهتر است توسط پزشک معاینه گردد.

نحوه تشخیص​

تشخیص علت ترشحات مقعدی با مراجعه به پزشک متخصص یا پزشک عمومی امکان پذیر است. معمولا پزشک با معاینه فیزیکی و چشمی علت بیماری را بررسی کرده و تشخیص بیماری صورت می گیرد. اما در صورتی که بیماری ناشی از علتها و بیماری های عفونی یا درونی باشد علت عارضه با انجام کولونوسکوپی تعیین می گردد.

درمان ترشحات مقعدی​

همانطور که گفته شد، این بیماری به تنهایی بروز پیدا نکرده و وجود یک بیماری زمینه ای می تواند عامل اصلی آن باشد. بنابراین جهت درمان ترشحات مقعدی بهتر است ابتدا به پزشک مراجعه نموده تا علت این بیماری تعیین گردد.
در صورتیکه به بیماری هایی نظیر بواسیر، شقاق،
فیستول مبتلا شده باشید پزشک شمارا نسبت به درمان راهنمایی می نماید. بهترین روش بیماری های نشیمنگاهی نیز لیزر می باشد که در کمترین زمان، دوره نقاهت، درد و خونریزی استفاده میشود.
 
انجمن رمان دانلود رمان تایپ رمان دانلود pdf کتاب
بالا پایین