• کاربران گرامی انجمن مجهز به سیستم تشخیص مولتی اکانت می باشد چنانچه مولتی اکانت دارید سریعا به خصوصی مدیریت کل مراجعه کنید اگر نه اکانت مولتی شما بن و اخطار جدی و همیشگی خواهید گرفت!

پماد رکتول چیست؟

treatmentuser

تازه وارد
کاربر رمان فور
سطح
0
 
ارسالات
26
پسندها
0
دست‌آوردها
1
وب سایت
پماد رکتول که از عصاره گیاه مورد یا میرتوس تهیه شده است و به دلیل داشتن میرتول خاصیت ضد باکتری، قابض کننده، ضد درد و ضد التهاب دارد. قیمت پماد رکتول نیز تقریبا مناسب بوده و حدود 100 هزار تومان در داروخانه ها بفروش می رسد.
بواسیر و شقاق از جمله بیماری های مقعدی هستند که یبوست اصلی ترین دلیل ایجاد آن ها می باشد. با توجه به شدت پیشرفت بیماری و وضعیت سلامتی فرد ممکن است یکی از راه های درمان پزشکی مثل درمان بواسیر با لیزر یا عمل جراحی شقاق پیشنهاد شود. در مراحل اولیه معمولاً درمان های خانگی و یا دارو برای فرد تجویز می شود. یکی از این داروها پماد رکتول مقعدی می باشد.
پماد رکتول چیست؟
پماد رکتول یکی از داروهایی است که برای درمان بیماری های مقعدی مثل بواسیر و شقاق استفاده می شود. پماد رکتول حاوی ترکیباتی مثل روی، هیدروکورتیزون و لیدوکائین می باشد. این موارد برای درمان بواسیر درجه یک و دو و درمان شقاق نیز به کار گرفته می شوند:

اکسید روی خاصیت محافظت کننده و تسکین دهنده دارد که برای کاهش التهاب و تحریک موثر است.
لیدوکائین نیز یک بی حس کننده موضعی است که باعث آرام شدن درد می شود.
هیدروکورتیزون نیز یک داروی استروئیدی است که با آرام کردن پاسخ ایمنی بدن برای کاهش درد، خارش و تورم (التهاب) عمل می کند.
سایر مواد غیرفعال تشکیل دهنده این پماد روغن ها و نرم کننده ها می باشد.
پماد رکتول برای درمان بواسیر
پماد رکتول برای بواسیر خارجی مانند پماد آنتی هموروئید، شیاف بیزاکودیل و … یک داروی بدون نسخه است که به دلیل ترکیب اثرات آن با هم در روند درمان بواسیر به دلایل زیر استفاده می شود:

درد مقعد را تسکین می دهد: به دلیل داشتن ترکیبات لیدوکائین و هیدروکورتیزون در پماد رکتول باعث بی حس شدن اعصاب مقعد شده و در نتیجه درد را کاهش می دهد.
التهاب بواسیر را کاهش می دهد: به دلیل داشتن عصاره های گل خرزهره و فندق جادوگر باعث کوچک شدن توده هموروئید و کاهش التهاب میشود.
آرام کننده: به دلیل داشتن روغن کبد ماهی و روغن جگر کوسه در این پماد برای کاهش سوزش و خارش مقعدی موثر است.
ترمیم سریع زخم شقاق: به دلیل اینکه حاوی روغن کبد کوسه می باشد، برای بهبود و ترمیم زخم مقعد به کار می رود.
باید توجه داشته باشید که میزان نتیجه دهی و اثربخشی پماد رکتول برای درمان بواسیر و شقاق در افراد مختلف متفاوت است. به همین دلیل حتماً پیش از استفاده خودسرانه از پماد یا هر داروی دیگری برای بیماری های مقعدی حتما به پزشک متخصص هموروئید و یا دکتر شقاق مراجعه کنید.
منبع:
 
انجمن رمان دانلود رمان تایپ رمان دانلود pdf کتاب
بالا پایین